04 sierpnia 2013

Tutorial - Mini sweterek - cz.1

Tutaj jest mój pierwszy sweterek zrobiony według tego wzoru. Caly sweterek zrobiony jest z prawych oczek, żeby było łatwiej. Mozna oczywiscie robić go według własnych wzorów dzianin, jak kto woli. Wzór zaczerpnełam z Ravelry.

Zaczynamy od przerabiania przodu. Zrobiłam go na 15 oczek.


Tyle wystarczy, jakieś 7 rzędów. To bedzie mały sweterek :)
Teraz robimy miejsce na rękawy. Wplatamy nitke kilka oczek przed końcem rzedu. To będzie połowa szerokości rekawa, wiec nie można jej zrobić zbyt wąskiej. Moja wynosi 6 oczek, czyli cały rękawa będzie szeroki na 12 oczek.

Po odwróceniu robótki, przerabiamy dalej dodatkową nitką drugą połowę szerokości rękawa a resztę rzędu kończymy nitka główną. Miejsce na rekaw gotowe. Możemy przerabiać tyl swetra.

Tak wygląda efekt. Nie zakańczamy jeszcze naszej robótki.

Po zlożeniu widać, że przody się nie łączą. Tył jest nieco szerszy, żeby było miejsce na szyję. To co wicać teraz na zdjęciu będzie zeszyte u góry.

Teraz będziemy przerabiać kaptur. Nabieramy na drut dodatkowe oczka, tyle, żeby tworzyły caly obwód kaptura koło głowy. Ja nabrałam 20 (jednak potem się okazalo, że to chyba troche za mało).

Drugi przód nabieramy na drugi drut (można też było zacząć robótke od innej nitki, wtedy łatwiej byłoby nabrać oczka) i przerabiamy oczka. Należy przerobić kilka rzędów, które utworzą jednocześnie część kaptura, jak i resztę przodów.

Efekt wygląda tak. Zakańczamy robótkę (najlepiej chyba to zrobić ściegiem elastycznym, kaptur bedzie się ladnie układał i nie będzie taki sztywny).

Niedługo dalsza część.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...